Суднобудівники йдуть на все більш оригінальні кроки, щоб використати енергію вітру у комерційних перевезеннях. Вітрила повертаються, хоч це дивно звучить для 20-х років 21 століття – правда, тепер це високотехнологічні пристрої, а не просто щогла з тканиною. Причина – пошук способу зменшити вуглецевий слід і цим скоротити збитки екології. Ну і прагнення заощадити паливо, звісно.
Компанія Airseas, яка є дочірнім підприємством Airbus та морського перевізника K Line, що входить до консорціуму Ocean Network Express (ONE), ще у грудні встановила першу у світі автоматизовану систему кайт-паруса для вітряної тяги на комерційному судні – ролкері Ville de Bordeaux дедвейтом 5 200 тонн. Випробування судна з вітрилом-парафойлом площею 500 кв. метрів мають розпочати якраз у січні 2022 року. Роботу системи перевірять у реальних умовах – у трансатлантичних переходах судна між Францією та США.
А нідерландська компанія Conoship International Projects (CIP) оголосила про готовність розпочати будівництво серії із шести суден нового типу, призначених для виконання операцій «річка-море». Основними особливостями нового проекту є оптимізована форма корпусу, яка сприятиме економії палива, а також дизель-електрична силова установка з гвинтами збільшеного діаметра, яка згодом може бути переведена на використання в якості палива зрідженого водню або аміаку.
Але найбільш вражаючим є те, що в носовій частині судна планується встановити дві щогли з жорсткими крилоподібними вітрилами типу Econowind VentiFoils. Судно дейдвейтом 3640 тонн з довжиною корпусу 88 метрів і осадкою в 5 метрів заощаджуватиме завдяки цим сучасним вітрилам близько 10% пального. Першу серію парусно-дизель-електричних суден будуватимуть на німецькій верфі Fosen Yard (м. Емден).
Раніше на Muse – В Україні почнуть серійно випускати електричні вантажівки CoolОn
Коментарі